www.fire-man.com

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
www.fire-man.com

All FOR ONE &ONE FOR All

الطماع

Admin
    Admin

المساهمات : 208

الطماع Empty الطماع

مُساهمة  Admin الأربعاء يناير 06, 2010 4:46 am

محروس بياع العرقسوس:
    كان فيه ولد اسمه محروس و كان بيروح المدرسه ووالده بياع عرقسوس و لكن ابوه تعب فى يوم فقرر محروس انه يبيع العرقسوس بداله و هو بيبيع فى السوق شافه الأمير اللى كان بيراقب احوال الرعية و لما داق العرقسوس و سمع الحكايه اعطى له فلوس كتير و قاله كل يوم تيجى لى القصر تجيب العرقسوس وتاخد الفلوس و تروح مدرستك و فعلا بس صاحب محروس الوحش -مش فاكره اسمه- لما سأل محروس عن احواله الجديده حكى لى الحكايه طبعا صاحبه اخد معاه عرقسوس و طلع على قصر الأمير و طلب مقابلته و لما قابله قاله انا صاحب محروس و بابيع زيه عرقسوس و جاى اقول لسموك ان محروس بيقول ان ريحه فمك بيتضايق منها جدا و حتى بالأمارة لما تشوفه حاتلاقيه بيدور وشه الناحيه التانيه و علشان كده حبيت انبهك و انا مستعد اكون بداله ....و طبعا طلع على محروس و قال له انا قريبى بيشتغل فى قصر الأمير و بيقول ان الأمير بيعطف عليك لكن بيتضايق جدا من ريحتك و انه لولا مساعدته لك و لأسرتك كان طردك ......طبعا محروس ذهب كالمعتاد للأمير و ابتدأ يوجه كلامه للأمير و هو بيدير وجهه عنه و من بعيد لبعيد علشان ما يضايقهوش و الأمير صدق وشاية صاحبه .....و لما مشى طلب الأمير الحراس لما يجى الولد بتاع العرقسوس يضربوه و يطردوه ......محروس قرر ما يروحش تانى للأمير و لما صاحبه راح القصر و معاه العرقسوس الحراس ضربوه و بهدلوه و اعترف بالحقيقه للأمير و توته توته فرغت الحدوته ...............
    تتعلموا منها ايه يا حلوين ........

الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء مايو 07, 2024 10:08 pm